Backpacking Olympos, Tyrkia – Chillin i Treehouses

Sove i et trehus, høres ut som en barndomsdrøm … eller i dette tilfellet, en voksen virkelighet! Vi ankom i Olympos og planla å bo i en av de beryktede treehouses som området er kjent for. De er teknisk ikke bygget i trær, de er mer som plattformhytter satt høyt opp med en stige for å komme til dem.

Vi tok en titt på Treehouse og det øyeblikket innså at vi har blitt Midrange-reisende, også kjent som “Flashpackers” i backpacker-verdenen. Budsjettbackpackeren i oss var skrikende “Ta Treehouse, det er billigere!”, Men vi kunne ikke gjøre det. De var ikke forseglet i det hele tatt, det var enorme hull i treveggene og et betydelig gap mellom døren og taket, det var ingen A / C eller en fan (det hadde vært 35degrees hver dag), på badet ble delt og utenfor, og det var ikke et myggnett.

Etter å ha vært i Kabak, visste vi hva slags edderkopper er i disse delene … så et nett var nødvendig. Hvis det var et nett, tror jeg at vi ville ha tatt rommet. Uansett, vi valgte en fin, splitter ny bungalow, helt forseglet, bad inne i rommet, tregulv og a / c … og vi angre ikke det en bit.

Hangout-området på vårt gjestehus i Olympos, Tyrkia
Området vi bodde i var vakkert. Det var helt satt i skogen, hyggelig og rolig og hadde betydelige klipper rundt. Pensjonen (hotellet) hadde et bordtennisbord, en betydelig buffet til middag og frokost hver dag, og personalet ville gjøre et bål hver natt. Vi brukte 3 netter der, og det var så utrolig brennende varmt at vi ikke kunne gjøre mye annet enn å slappe av i Treehouse-stil hangout-områdene pensjonen hadde satt opp.

Vi klarte å skrelle oss bort fra skyggen for å se ruinene til Olympos, de var på vei til stranden, så vi egentlig ikke hadde et valg! Ruinene var interessante, men vi har sett så mange fantastiske ruiner og templer på denne historiske turen som vi ikke var så plaget. Vi dro til stranden og det var ikke noen nyanse, så vi gikk bare for et par svømmer, og det var alt vi kunne håndtere. Selv den midlertidige skyggen hadde ikke en sjanse i den varme.

Marshlands på vår tur ned til stranden, Olympos, Tyrkia
Steinformasjoner på stranden ved Olympos, Tyrkia

Avslappende i det fantastiske Middelhavet, Olympos, Tyrkia
Ruiner av Olympos, Tyrkia
Vi gjorde veien til Chimaera en natt klokken 10:00 for å se de mystiske brennende steinene. En gruppe på ca. 15 forskjellige flammer som brister ut av steinene i Mt. Olympos. De har brent i år og år. Gass siver fra jorden, og når den kommer i kontakt med luften, brister det inn i flammer. Den inneholder noen metan, men den eksakte sammensetningen av gassen er ukjent. Hvis flammene er dekket, vil de begynne å brenne igjen raskt en gang avdekket! De var fantastiske. Vi gikk opp i mørket og så på at de gløder i ca 1/2 en time før du drar tilbake til rommet vårt.

Nick at the Chimaera Flames, Olympos, Turkey
Dariece på Chimaera Flames, Olympos, Tyrkia

After lazing around for 3 days, we thought it was time to make a move. Heading northeast, we made our way to the dreamland of Cappadocia, home of the fairy chimneys, colourful valleys, castles and underground cities.

Tyrkia Travel Blogs.

Som dette innlegget? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geiter på veien er en Amazon-assosiert og også en tilknyttet for noen andre forhandlere. Dette betyr at vi tjener provisjoner hvis du klikker på koblinger på bloggen vår og kjøper fra de forhandlerne.